Jak zbudować markę osobistą i odnieść sukces jako streamer?

Chcesz odnieść sukces jako streamer na Twitchu i mieć szeroką widownię? Nie zapominaj o własnej tożsamości i nie idź na skróty. Jako streamer, zbuduj silną markę osobistą. W tym tekście podpowiadamy, jak rozwijać się na Twitchu (lub jakiejkolwiek innej platformie live streamingowej) i odnosić sukcesy przez dłuższy czas. Kto wie, może dzięki tym poradom zostaniesz jednym z najpopularniejszych streamerów.

Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie, ale analizując ścieżki wytoczone przez streamerów, którzy odnieśli sukces, widzimy, że mają oni jedną wspólną cechę – wszyscy stworzyli “markę osobistą”. Jak zbudować markę osobistą jako streamer? Dlaczego marka osobista streamera jest ważna? Przeczytaj i dowiedz się!

Co to jest personal branding

Marka osobista (inaczej personal branding) to nic innego, jak posiadanie własnej tożsamości. Czegoś, co będzie rozpoznawane i jednolicie postrzegane przez wielu ludzi, czy to przez Twoją społeczność, czy przez innych streamerów.

Po pierwsze, budując własną markę, musisz wziąć pod uwagę takie rzeczy, jak osobowość, wizerunek, wygląd kanału, to, jak komunikujesz się z publicznością, a nawet rodzaje gier, które będziesz streamować. Twoja marka to proste podsumowanie najważniejszych cech Ciebie i Twojego kanału.

Marka osobista streamera- jak ją zbudować i dlaczego warto?

Jak zbudować markę osobistą i odnieść sukces jako streamer? Pierwszym krokiem jest identyfikacja i zrozumienie Twojej widowni.

Kiedy budujesz własną markę, pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Najlepiej wyeliminować jak najwięcej najsłabszych cech poprzez pracę nad sobą. Będziemy chwaleni lub krytykowani, w oparciu o to, jak będziemy odbierani, dlatego bardzo ważne jest budowanie własnej marki, zwłaszcza, gdy jesteś osobą publiczną i docierasz do wielu zupełnie różnych osób i przyjmujesz różne rodzaje umów sponsorskich.

“Jednak marka osobista jest istotna nie tylko wtedy, ale również w codziennym życiu, nasze zachowanie i aura, która nas otacza, przekładają się na przykład na decyzje podejmowane przez innych ludzi. Dlatego też dbanie o swój wizerunek powinno być integralną częścią każdego. I najlepiej zacząć jak najszybciej, żeby nie być rozliczanym za “błędy przeszłości”

@LiLqki

Identyfikowanie i rozumienie Twojej docelowej widowni

Jeśli zastanawiasz się czasem, „jak być dobrym streamerem i rozwijać się na Twitchu?”, odpowiedź brzmi: znaj swoją widownię, żeby zbudować silną społeczność.

Do jakich ludzi chcesz dotrzeć? Jakie są ich zainteresowania? Jakie gry oglądają lub w jakie grają? To powinna być pierwsza rzecz, którą zrobisz, aby zacząć budować swoją markę osobistą. Dlaczego?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Aby osiągnąć sukces jako streamer na Twitchu, musisz wiedzieć, do kogo mówisz, ponieważ to określi, jak będą wyglądać Twoje live streamy i to, jak będziesz komunikować się ze swoją widownią. Kiedy to zrozumiesz, będziesz w stanie precyzyjnie ukierunkować swoje wysiłki. Musisz pamiętać jedną rzecz – nie każdy, kto obejrzy Twoje transmisje, będzie Cię lubił i to jest całkowicie w porządku! Twój kanał może być hitem bez podobania się wszystkim!

“Bycie dla wszystkich oznacza, że jesteś dla nikogo. Nie goń za byciem podobnym do popularnego streamera – on już zajmuje daną przestrzeń i widzów. Zamiast tego, znajdź jedną rzecz, która jest Twoją niszą i czyni Cię innym. Przy milionach ludzi w Internecie, na pewno znajdziesz inne osoby zainteresowane tymi samymi rzeczami, co Ty. Skup się na tworzeniu wspaniałych treści dla tych ludzi, bądź terminowy i przede wszystkim utrzymuj z nimi kontakt.”

Wiktoria Wójcik, inSTREAMLY

Narzędzia

Przy określaniu grupy docelowej pomocne będą narzędzia do analizy danych dostępne na każdej platformie live streamingowej. Wiedza o wieku i zwyczajach Twojej widowni da Ci wyobrażenie o tym, jak się z nimi komunikować i rozwijać się jako streamer.

Czat na żywo

Ale to nie wszystko. Jeśli zwrócisz również uwagę na Twój czat, będziesz mógł wyłuskać wzorce zachowań Twoich widzów. Zobacz, jakie tematy ich interesują, jakie żarty opowiadają lub kiedy chętniej odpowiadają na to, co mówisz. Wszystko to może być pomocne w dostosowaniu kanału do Twojej widowni.

Po dowiedzeniu się, jak zidentyfikować i zrozumieć Twoich widzów, drugim krokiem, aby osiągnąć sukces jako streamer, jest ugruntowanie Twojego wizerunku.

Ugruntuj Twój wizerunek – social media dla streamerów

Jeśli chcesz być bardziej rozpoznawalny, powinieneś pomyśleć o aktywności na innych platformach społecznościowych i być spójny w swoich działaniach. Pamiętaj, że gdy pracujesz nad budową marki osobistej, aby odnieść sukces jako streamer na Twitchu, inwestujesz w swój kanał, stajesz się marką, dlatego powinieneś być obecny i aktywny wszędzie tam, gdzie jest Twoja grupa docelowa. Podczas tworzenia kont w mediach społecznościowych powinieneś szukać platform, które będą najlepiej pasować do Twoich zamiarów.

Twitter i Discord

Na początek – Twitter i Discord. Tworzenie aktualizacji i wpisów zajmie Ci część dnia, nie musisz tworzyć także profili na Facebooku, Instagramie i TikToku, jeśli uważasz, że będzie to dla Ciebie za dużo. Otrzymasz lepsze efekty, jeśli skoncentrujesz się na mniejszej liczbie rzeczy jednocześnie i zrobisz je właściwie.

Twitter i Discord najlepiej sprawdzają się w społecznościach związanych z grami, ponieważ właśnie tam większość Twojej widowni spędza swój czas. Daj im miejsce, w którym będą mogli się z tobą komunikować i codziennie z Tobą rozmawiać. To jest droga do bycia dobrym streamerem i osiągania sukcesów: słuchaj swojej społeczności w takim samym stopniu, jak z nią rozmawiasz.

Platformy te pomogą Ci również w promowaniu Twoich live streamów. Opublikuj na nich informacje o zaplanowanych transmisjach na około 60 minut przed tym, jak zaczniesz streamować. Zaangażuj odbiorców i zachęcaj ich do oglądania Twojego streama.

Marka osobista zbudowana. Co dalej?

Streamuj i baw się dobrze! Nie ma możliwości, żebyś stał się dobrym streamerem i osiągnął sukces, jeśli szczerze Ci się to nie podoba. Pamiętaj, że za wszystkim, co robisz, powinno iść serce i powinno to być kierowane Twoją pasją do gier. Nie zmuszaj się do czegoś, czego nie chcesz robić i znajdź swoją własną niszę.

Nie ma żadnej tajemnicy w tym, jak osiągnąć sukces jako streamer. Po prostu bądź konsekwentny, dąż do ustalonych celów, baw się dobrze i kontynuuj swoją świetną pracę!

Jeśli chcesz rozwijać swoją karierę jako streamer, lub dowiedzieć się więcej o świecie streamingu, sprawdź inne poradniki na naszej stronie.

ZDOBĄDŹ NAJLEPSZYCH SPONSORÓW I ROZWIJAJ SWÓJ KANAŁ!

Nie masz pomysłu na kolejny stream?

Wejdź na generator pomysłów i zaskocz swoich fanów!

Generator pomysłów