Polski live streaming w liczbach - insighty 2020

Live streaming to telewizja 2.0, w której role twórców i widzów przenikają się wzajemnie i każdemu dają okazję wniesienia swojej wartości do ulubionego kanału. Raport polskiego rynku live streamingu, który przygotowaliśmy dla Ciebie, to dogłębne spojrzenie w tę branżę, poparte liczbami, insightami i komentarzami ekspertów oraz streamerów.

Pobierz za darmo

Co znajdziesz w badaniu rynku live streamingu?

wyniki badania, które co roku przeprowadzamy wśród streamerów i widzów

ranking streamerów i informacje na temat ich motywacji, potrzeb i największych wyzwań

perspektywę widzów - ich stosunek do reklam, otwartość na finansowe wsparcie streamerów i ulubione kategorie

najważniejsze insighty nt. rynku live streamingu w Polsce

komentarze topowych polskich streamerów

opinie ekspertów reprezentujących marki i agencje, które wykorzystują live streaming w dotarciu do swojej grupy docelowej

case studies marek, które zdecydowały się na promowanie swoich produktów za pośrednictwem streamerów

Pobierz raport

350

streamerów

2998

widzów

80

pytań w ankiecie

Badanie rynku live streamingu 2020 - Olga Długołęcka

Olga Długołęcka

p.o Communication Lead, MediaCom Warszawa

Czas, który użytkownik spędza na live’ach, stale się wydłuża, a ten kontakt wymaga skupienia i zaangażowania. Co za tym idzie, platformy streamingowe to doskonałe medium do budowania widocznej kampanii zasięgowej czy optymalizacji kontaktu z komunikatem pod kątem pełnych obejrzeń.

Badanie rynku live streamingu 2020 - Olga Stalewska

Olga Stalewska

Head of Game Lab, Publicis Game Lab

Nie chcemy wiązać pojęcia „streaming” wyłącznie z graniem. Dążymy raczej do tego, by zaczęto postrzegać platformy streamingowe jako nowy touchpoint, narzędzie, które możemy wykorzystywać w tradycyjnych planach mediowych obok innych formatów, takich jak display czy wideo.

Badanie rynku live streamingu 2020 - Bonkol

Bonkol

Twitch streamer

Można „kupić” streamera, lecz widzów i wieloletniego doświadczenia już nie.

Badanie rynku live streamingu 2020 - LiLqki

LiLqki

Twitch streamer

Przede wszystkim trzeba mieć jakiś pomysł na siebie i na treść, którą masz zamiar tworzyć. Robienie tego samego co 10 innych streamerów raczej nie przyniesie ci rezultatów. Musisz się wykazać kreatywnością, aby twój stream dotarł do większej liczby widzów.

 Badanie rynku live streamingu 2020 - Kasix

Kasix

Twitch streamerka

Zanim zaczęłam sama się tym zajmować, sama oglądałam streamy i grałam. Tak naprawdę do tworzenia własnych treści skłonili mnie widzowie znajomego streamera, którzy chcieli poznać moją perspektywę.

Badanie rynku live streamingu 2020 - PolskaXwing

PolskaXwing

Twitch streamer

Początek pandemii, wbrew ogólnemu trendowi, dał mi dużo stabilizacji i spokoju. Wtedy zacząłem oglądać więcej Twitcha i robiłem to bardziej świadomie: sprawdzałem konkretnych streamerów i unikałem przypadkowego klikania.

Liczba streamerów, którzy mają powyżej 10k followersów

550

2020 rok

389

2019 rok

Najwyższa liczba widzów jednocześnie

izakOOO

43 050

Kategoria "just chatting"

najpopularniejsza

wybór 22,5% widzów

Co sprawia Ci największą trudność w streamowaniu?

Badanie rynku live streamingu 2020 - Jakie są trudności w streamowaniu

Case studies

sprite logo
Streamerzy i ich widzowie łączą siły, by zhackować stronę Sprite’a i zdobyć kody do gry Cyberpunk 2077.
adidas logo
Adidas i kampania promująca buty ZX 2K Boost: zaangażowanie przez wyzwanie.
blik logo
Szybkie i proste płatności w grze zwanej życiem.

Pobierz raport