Jak zbudować zaangażowaną widownię?
Budowanie zaangażowanej widowni to kluczowy aspekt rozwoju kariery każdego streamera. Jako początkujący streamer, warto skupić się na rozwijaniu relacji ze swoimi widzami. Dlaczego? Bo to oni razem z tobą tworzą reputację, sukces i społeczność wokół twojego kanału na Twitch. Interakcja z oglądającymi i budowanie zaangażowanej społeczności to elementy, o których powinien pamiętać każdy twórca na wszystkich etapach swojej kariery. W tym poradniku dowiesz się, jak zbudować widownię i co jest najważniejsze w skutecznym tworzeniu zaangażowanej społeczności.
Jak poznać swoją widownię?
Aby skutecznie budować społeczność na kanale, trzeba przede wszystkim poznać swoją widownię. Najważniejsze są interakcje z widzami — ankiety czy zwykłe pytania są dobrym sposobem na poznanie ich preferencji i nawiązanie relacji.
Przydatnym narzędziem do tworzenia interakcji jest Slido, które oferuje interakcje poprzez ankiety, czy zadania, które możesz tworzyć i rozwiązywać wspólnie ze swoimi widzami. Dzięki interakcjom możecie lepiej się poznać i wzajemnie dzielić się informacjami, które uważacie za najważniejsze.
Pamiętaj! Aby trafić do swojej widowni, należy wiedzieć, co lubi.
Budowanie kanałów social media i Discord
Dla budowania społeczności wokół własnego kanału Twitch ważna jest obecność na mediach społecznościowych. Pozwolą one zwiększyć zasięg streama i mogą przyczynić się do zwiększenia widowni poprzez zachęcanie szerszej grupy odbiorców do oglądania twojego kanału. Dodatkowo social media umożliwiają dodawanie wszelkich postów sponsorowanych Twoich partnerów. Przydatnym aspektem jest również możliwość informowania widzów, poza harmonogramem streamów, o tym co planujesz zrobić danego dnia.
W budowaniu zaangażowanej społeczności może pomóc również utworzenie Discorda. Jak zbudować widownię w skuteczny sposób poza streamem? Warto porozmawiać z widzami, zintegrować się, zapytać co im się podoba (a co nie). Zaopatrzenie się w nową wiedzę, która może przyczynić się do dalszego rozwoju kanału, będzie bardzo pomocne.
Dzięki obecności na mediach społecznościowych możesz budować swoją markę i poznać ludzi, którzy dołączą i staną się stałymi widzami na twoim kanale.
Zaangażowanie moderatorów
Kolejną rzeczą, o której warto pamiętać, jest dodanie moderatora na kanale. Może być to twój znajomy lub jedna z pierwszych osób, które pojawiły się na twoim kanale na Twitch’u. W ten sposób możesz ją wyróżnić i podbudować jej pewność siebie.
Ważnymi zadaniami moderatora jest weryfikacja i moderowanie treści pojawiających się na czacie. Warto eliminować złe zachowania, które mogą obrazić pozostałych widzów i zniechęcić ich do oglądania streama.
Moderator może również pomóc tobie budować twoją społeczność poprzez pytania na czacie lub odpowiedzi na pytania innych użytkowników, na które nie zdążycie lub nie jesteście w stanie odpowiedzieć. Na przykład przez clutchowanie w grze, które wymaga sporego skupienia. Dodatkowo moderator może tworzyć ankiety, zmieniać tytuł streama, czy zachęcać do aktywności pozostałych widzów Twojego Twitch’a.
Nagrody za subskrypcje, bitsy, donate
Kolejnym etapem w karierze streamera jest osiągnięcie statusu partnera lub towarzysza na Twitch’u. Uda Ci się osiągnąć ten status? Super! Wtedy widzowie mogą dawać Ci pierwsze subskrypcje. W takiej sytuacji dobrze byłoby stworzyć własny program wynagradzający ich wkład w Twój kanał. Oferowanie widzom nagród, które ich wyróżnią, sprawią, że poczują się docenieni. Dzięki temu ponownie mogą wesprzeć twój kanał i przyczynić się jego rozwoju.
Różne sposoby wspierania Twoich widzów możesz poznać w wideo tutorialu, który znajduje się końcu. Pamiętaj, że okazywanie wdzięczności i szacunek do widzów jest bardzo ważny! Streamerzy tworzą i zarabiają często dzięki subskrypcjom, donate’om czy bitsom od swoich widzów. Inny sposób na zarabianie na streamie? Sprawdź inStreamly!
Interakcja z widzami
Bardzo brakuje jej na wielu kanałach, a jest tak ważna. Interakcja z widzami to podstawa budowania zaangażowanej widowni. Ważne jest, żebyście dziękowali widzom za wkład, suby, follow’y, donejty, czy różne wiadomości na czacie. Budzi to w nich pewność, że są na twoim streamie mile widziani. Dzięki temu mogą wrócić na Twojego streama i podbić liczbę oglądających. Warto docenić ich na czacie lub poza streamem (na przykład na Discordzie). Każdy streamer powinien odpowiadać na pytania swoich widzów, żeby poczuli się docenieni i chętniej je zadawali.
Jak zbudować widownię na Twitch? Dzięki inStreamly możesz dowiedzieć się jak skutecznie zbudować zaangażowaną społeczność, która jest nieodłączną częścią sukcesu każdego streamera. Więcej szczegółów w poniższym filmiku. Zachęcamy do obejrzenia!